مقالات

روش های جدید بستن روسری

قطعا برای شما هم پیش آمده که با مانتوهایی مواجه شوید که تمام زیبایی و مدل آن‌ها در یقه خلاصه شده باشد و شما دقیقا به همین خاطر آن را نخرید. چون روسری یا مقنعه جلوی آن را می‌گیرد. یا به مراسمی دعوت می‌شوید که می‌خواهید جواهرات خود را به نمایش بگذارید، اما روسری و شال جلوی آن را می‌گیرند.

حتی شاید ممکن است عینکی باشید و به خاطر وجود شال و روسری، پشت گوش‌های شما حسابی درد می‌گیرد و مجبور به استفاده از لنز هستید. با این حساب، اگر احساس می‌کنید آسمان به زمین آمده و شما مجبور هستید که از علایق و تمایلات شخصی خود بگذرید، در اشتباه به سر می‌برید.

این مشکلات به سادگی قابل حل هستند. اگر با مدل بستن روسری دخترانه آشنا باشید، به خوبی می‌توانید آن را به نوعی ببندید که شما را زیباتر جلوه دهد، زیبایی‌های مانتو یا پالتوی شما را پنهان نکند، جواهرات شما را حتی زیباتر از قبل به نمایش بگذارد و از فشار آوردن لبه‌ی عینک به پشت گوش‌های شما جلوگیری کند.

ما در ادامه زیباترین مدل‌های روسری را به شما نشان داده و سپس شما را با مدل‌های مختلف روسری بستن آشنا خواهیم کرد. پس با ما در به‌نظر همراه باشید.

روسری و کاربردهای بی‌شمار آن

اگر تصور می‌کنید که از روسری فقط می‌توان برای حجاب استفاده کرد، در اشتباه هستید. شما با روسری می‌توانید زیباترین گل سر ها و تل‌ها را داشته باشید یا لچک ببندید. گاهی اوقات، موهای شما سشوار خورده، تمیز، زیبا و نرم است و فقط باید آن‌ها را باز بگذارید تا در خانه از زیبایی آن لذت ببرید.

اما در برخی روزها موها کثیف‌تر و ژولیده‌تر هستند. در این مواقع می‌توانید از روسری کمک بگیرید و ظاهری زیبا به آن ببخشید. ما در ادامه، کاربردهای مختلف یک روسری و مدل بستن آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

مدل پونی یا دم اسبی

مدل بستن روسری دم اسبی

مدل بستن روسری دم اسبی

این که مدل دم اسبی یا «پونی» نام دارد، یکی از ساده‌ترین مدل‌ها جهت استفاده از روسری است. این مدل با هر شکل و اندازه‌ای قابل اجرا است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک گره‌ی محکم بزنید و موهای خود را رها کنید.

اما حتما به این نکته دقت داشته باشید که روسری با لباس‌های شما همخوانی داشته باشد. اگر می‌خواهید از این مدل در مجالس و میهمانی‌های زنانه نیز استفاده کنید، بیش از پیش باید دقت کنید.

اگر نگران این هستید که روسری از سر شما سر بخورد، پارچه‌ی ساتن یا ابریشمی نخرید. بلکه از مدل‌های نخی استفاده کنید یا به طور پنهانی آن را با کش مو دور موهای خود نگه دارید.

مدل پوشاننده‌ی سینه

مدل بستن روسری پوشاننده‌ی سینه

مدل بستن روسری پوشاننده‌ی سینه

تا به حال شده یک روسری با طرح زیبا بخرید ولی هرکاری که می‌کنید، طرح آن مخفی می‌ماند؟ اگر چنین است، شما می‌توانید گوشه‌ای از آن را روی سینه‌ی خود پهن کرده و سایر بخش‌ها را گره بزنید تا طرح زیبای چاپ شده،‌ به خوبی و کامل نشان داده شود.

روسری بستن به همراه جواهرات

مدل بستن روسری به همراه جواهرات

مدل بستن روسری به همراه جواهرات

بانوان ایرانی که هر روز باید حجاب داشته باشند، گاها می‌توانند با جواهرات روسری خود را تزئین کنند تا از یک روتین روزمره و تکراری خلاص شوند و ظاهر جذاب و جدیدی را تجربه کنند.

به این ترتیب می‌توانند به روسری خسته کننده و قدیمی خود، کمی درخشش اضافه کنند. یک روش عالی برای این کار این است که از پیشانی بند استفاده کنید یا بخشی از روسری را به کمک یک زنجیر بلند و زیبا، مجلل سازید.

مدل بستن روسری

مدل بستن روسری

روسری بستن به حالتی که گوشواره‌ها بیرون باشد

مدل بستن روسری با گوشواره

مدل بستن روسری با گوشواره

اگر حجاب شما کامل است، باز هم می‌توانید راهی برای به نمایش گذاشتن گوشواره‌های خود پیدا کنید. کافی است کمی از لاله‌های گوش خود را بیرون از روسری قرار داده و گوشواره‌های خود را در بخش بیرونی روسری قرار دهید. به این ترتیب، با وجود حجاب کامل، ظاهری خیره کننده خواهید داشت.

بستن روسری زیبا

بستن روسری زیبا

روش دیگری نیز برای به نمایش گذاشتن گوشواره‌ها وجود دارد. آن هم این است که طبق شکل زیر، روسری را در تمام طول خط مو بپیچید و آن را پشت گردن خود ببندید (به جای زیر چانه).

بستن روسری با وجود عینک

مدل بستن روسری با عینک

مدل بستن روسری با عینک

اگر عینکی هستید، با وجود روسری ممکن است به مشکل بخورید و پشت گوش شما واقعا درد بگیرد. برای جلوگیری از این امر، یک کلاه حجاب بپوشید و سپس روسری را در بخش سر آزاد بگذارید و آن را دور گردن خود محکم کنید. به این ترتیب هم حجاب شما کامل خواهد ماند هم به گوش‌های شما آسیبی نمی‌رسد.

ست کردن روسری با جین

مدل ست کردن روسری با جین

مدل ست کردن روسری با جین

اگر استایل اسپورت دوست دارید و به پوشیدن شلوار جین علاقه دارید ولی نمی‌دانید که روسری را چطور ببندید که با آن استایل همخوانی داشته باشد،‌ هیچ مشکلی ندارد. ما راهی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سبک ساده‌ای که در این مورد به شما توصیه می‌شود، مدل سبک و ساده‌ای است که به مدل «عالم» نیز معروف است. در این سبک، بخشی از روسری دور سر پیچیده شده و بخشی از آن از یک سمت آویزان می‌شود.

روسری بستن به شیوه‌ی مدرن

مدل روسری بستن به شیوه‌ی مدرن

مدل روسری بستن به شیوه‌ی مدرن

کسانی که به استایل مدرن علاقه دارند، ظاهر خود را ساده و به سبک مینیمالیستی نگه می‌دارند. اگر می‌خواهید روسری و شال خود را به سبک ساده ببندید، نباید در آن گیره یا گره‌ی خاصی به کار ببرید. فقط‌ آن را طبق شکل، دور سر خود بپیچانید. به یاد داشته باشید که هنگام پیچاندن، آن را زیاد سفت نکنید.

روسری بستن در فصل زمستان

مدل روسری بستن در زمستان

مدل روسری بستن در زمستان

وقتی فصل سرما از راه می‌رسد، نمی‌توانیم به یک روسری ساده‌ی پنبه‌ای اکتفا کنیم. شما باید از یک روسری گرم و پشمی استفاده کنید و آن را محکم دور سر خود بپیچید تا گرم شوید.

مدل بالا مدل بسیار محبوبی است که در فصل زمستان به شما توصیه می‌شود. گوشه‌ی روسری را حتما گره بزنید که با وزش باد، دائما جابه‌جا نشود.

روسری برای صورت‌های گرد

مدل روسری بستن برای صورت گرد

مدل روسری بستن برای صورت گرد

اگر صورت گردی دارید، به احتمال زیاد صورت خود را با حجاب گرد‌تر خواهید کرد. این به این خاطر است که نمی‌دانید روسری را چگونه ببندید. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، روسری را دور صورت خود نپیچید.

آن را کمی آزاد بگذارید و سعی کنید آن را به شکل عمودی ببندید تا توجه به سمت سینه و به سمت پایین کشیده شود و صورت شما بیضی‌تر به نظر بیاید.

روسری برای صورت‌های بیضی

روسری برای صورت‌های بیضی

روسری برای صورت‌های بیضی

سعی کنید روسری را طوری ببندید که نیمی از قفسه سینه‌ی شما پوشانده شود و بخشی دیگر به پشت سر شما هدایت شود. با این حالت، صورت شما زیاد از حد کشیده نشان داده نمی‌شود. در این موارد سعی کنید از طرح‌های گل‌دار و روسری‌های رنگ روشن استفاده کنید تا ظاهری Casual و جذاب داشته باشید.

روسری برای صورت‌های بزرگ

مدل بستن روسری یرای صورت بزرگ

مدل بستن روسری یرای صورت بزرگ

اگر صورت بزرگی دارید، سروکله زدن با روسری احتمالا کابوس هر روز شما است. اما ما راه حل مناسبی برای شما داریم. روسری پنبه‌ای خود را ابتدا از پشت گوش بپیچانید. سپس آن را از نزدیک گونه‌ها بپیچانید و انتهای آن را از یک طرف آویزان کنید. با این کار پهلوی صورت شما پنهان می‌شود و کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

روسری برای صورت‌های قلبی شکل

مدل روسری بستن برای صورت‌های قلبی شکل

مدل روسری بستن برای صورت‌های قلبی شکل

یک روش خوب برای زیباتر نشان دادن صورت‌های قلبی شکل، این است که دور و بر آن را شلوغ کنید. برای مثال، روسری را چند بار دور صورت خود بپیچید و ترجیحا از روسری و شال چروک استفاده کنید. یک انتهای روسری خود را چین بزنید و آن را روی سینه قرار دهید تا استایل شما شیک‌تر و کامل‌تر گردد.

روسری برای صورت‌های چهارگوش و مربعی

مدل بستن روسری برای برای صورت‌های چهارگوش و مربعی

مدل بستن روسری برای برای صورت‌های چهارگوش و مربعی

برای اینکه صورت مربعی خود را جذاب‌تر نشان دهید، باید روسری را شل ببندید و به آن موج دهید. اگر تمایل دارید حجاب شما کامل بماند، از زیر آن کلاه حجاب بپوشید.

روسری بستن برای مراسم عقد و عروسی

مدل روسری بستن برای مراسم عقد و عروسی

مدل روسری بستن برای مراسم عقد و عروسی

واضح است که هر دختری مایل است جواهرات گران قیمت خود را به نمایش بگذارد. یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن گردنبند این است که گره‌ی روسری را کمی پایین‌تر از چانه و از زیر گردن بزنید تا به کمک آن بتوانید گردنبند یا گلوبند خود را نشان دهید.

سخن آخر

شاید خانم‌های ایرانی از اولین چیزی که متنفر باشند، شال و روسری باشد. چون آن‌ها هر روز باید همان روسری را استفاده کنند و شاید نسبت به نحوه‌ی بستن آن، هیچ ایده‌ی خاصی نداشته باشند. اما اگر کمی به سلبریتی‌های ایرانی دقت کنید، با انواع و اقسام مدل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

آن‌ها حتی با وجود روسری جواهرات خود را به نمایش می‌گذارند و جذابیتشان دو چندان می‌شود. این فقط به این دلیل است که با توجه به شکل صورت خود، مدل لباس و رنگبندی، روسری مناسبی انتخاب کرده و آن را به شیوه‌‌ی زیبایی می‌بندند.

به جز مدل‌هایی که در این مقاله ارائه دادیم، مدل‌های دیگری نیز وجود دارد که به شما در تکمیل استایلتان کمک می‌کنند. ولی بهتر است به جای اینکه آن‌ها را در مقاله دنبال کنید، ویدیوهای آموزشی را تماشا کنید تا سریع و بی‌دردسر نحوه‌ی بستن آن را یاد بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مدل‌های مختلف روسری بستن آشنا کنیم و روسری‌های زیبایی را نیز به تصویر بکشیم. به یاد داشته باشید، حجاب و روسری چیزی نیست که مانع زیبایی و جذابیت شما شود.

فقط باید نحوه‌ی ست کردن و بستن آن‌ها را به خوبی بدانید. امیدواریم که از این مقاله، ایده‌های خوبی دریافت کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *